نصب گیت فروشگاهی RF

نصب گیت فروشگاهی RF : درمورد گیت فروشگاهی RF یکی از مبحث های مهمی که وجود داردبحث تداخل می باشد . در اینجا منظور از تداخل , یعنی گیت فروشگاهی A در عملکرد گیت فروشگاهی B اختلال ایجاد کند . ولی این تداخل زملانی صورت می گیرد که نزدیکی هر دو فروشگاه به هم در حدود ۵ الی ۲۰ متر باشد و گیت های استفاده شده ی هر دو فروشگاه از تکنولوزی RF استفاده کنند .

نصب گیت فروشگاهی rf

در زیر به پارامتر هایی که سبب تداخل می شوند میپردازیم که این تداخل ها عبارتند از :

  • هر دو گیت از رنج فرکانسی یکسان استفاده کرده باشند .
  • عظیمی شعاع میدان مغناطیسی تولید شده بوسیله ی یک یا هردو گیت
  • دو سیستم نصب شده از یکدیگر فاصله داشته باشند
  • حساسیت گیرنده ها که بستگی به ابعاد تگ ها و نویز ها بستگی دارد .

می توان برای اینکه مشکل تداخل احتمالی دزدگیر فروشگاهی RF به موقع نصب گیت فروشگاهی را از بین برود بجای ا اینکه از گیت های تک فرکانس استفاده کنیم از گیت های فروشگاهی مولتی فرکانس را مورد استفاده قرار دهند .

مولتی فرکانس بودن دستگاه به این معنی است که دستگاه ذکر شده می تواند در بیش از چندین رنج فرکانس خود کار کند به طور مثال اگر دستگاه با رنجهای گوناگون ۸ , MHz ,3MHz, MHz5 , MHZ 2 باشد قادر است بر روی یکی از فرکانس های ذکر شده کار کند در حالی که مدل های تک ففقط در یکی رنج فرکانسی بدون اینکه بشود در آن تغییری ایجاد کرد و با یک برنامه ریزی که از قبل شده می تواند کار کند . در این صورت اگر در فرکانس آن تداخلی ایجاد شود نصب کننده گیت و یا یکی از افرادی که آموزش دیده شده ی فروشگاه میتوانند فرکانس و توان و حساسیت دستگاه را طوری تنظیم کنند که مشکل تداخل برطرف شود .

بیشتر بخوانید » درباره نصاب گیت فروشگاهی

در صورتی که یا تغییر دادن فرکانس دستگاه گیت فروشگاهی رفع شود همانگونه که در توضحات اساس کار تکنولوژی RF نیز ذکر شد باید تمامی تگ های فروشگاه را نیز عوض کرد که این کار هزینه ی بالایی در بر می گیرد . برای جلوگیری از این کار قانونی ما بین نصاب های این سیستم RFوجود دارد که نصب کننده دستگاه اجاز این را ندارد که در سیستم دستگاه های مجاور اختلال ایجاد کند و همیشه باید دستگاهی که تازه نصب شده را سازگار کرد . در هر حال این نوع مشکلات تکنولوژی RFقابل حل است .

و در آخر به این نکته نیز اشاره شود که گیت فروشگاهی RF مدل های دیگر از این نوع وجود دارد که در این نوع مدل بوردها و آنتن های گیرنده و فرستنده باهمدیگر ادغام می شوند که در اصطلاح به آن ( MONO ) می گویند . کاربرد مونوها بیشتر در مواقعی که پهنای درب فروشگاه از اندازه واقعی برای نصب کوچک تر باشد معمولا شعاع کارکرد مونوها بیشتر از یک متر نیست .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید