اساس کار سیستم های AM

اساس کار گیت فروشگاهی و سیستم های AM : درباره ساختار وعناصر امنیتی سیستم های AM باید بگوییم که سیستم am از جعبه های پلاستیکی کوچک طول ۴۰ میل و عرض ۱۴ تا ۱۸ میل و تقریبا ضخامت آن ۱ میلی متر است. این جعبه از ۲ نوار تشکیل شده که یک نوار ان فلز سختِ مغناطیسی که به جعبه پلاستیکی متصل شده و دیگری یک نوار فلزی از جنس آمورف است برای ارتعاش مکانیکی آزادانه عمل کند.

اساس کار سیستم های am

وقتی که طول فلزهای فرو مغناطیس در فلزهای مثل اهن در مجاورت یک میدان مغناطیسی با شدت میدان H دچار تغییر می شود و این پدیده را Magnetisation می نامند؛ مثلا می توان این گونه تعریف کرد که فلز فرومغناطیس با طول یک اینچ اگر در یک میدان مغناطیسی قرار بگیرند طول آن تغییر می کند؛ و باعث تغییر کوچکی در فواصل اتمی آن می شود.

وقتی که نوار فلزی در میدان مغناطیسی متناوب مرتعش می شود ارتعاش دامنه در راستای طول نوار فلزی بالا است مخصوصا هنگامی که فرکانس میدان مغناطیسی متناوب با فرکانس تشدید نوار فلزی (فرکانس ارتعاش) مطابق شود. این پدیده در مواد امورف اشکار است. این لیبل امنیتی AM با فرکانس کاری ۵۸KHz برای فروشگاههای که دارای کالاهایی از جنس فلز و شبه فلز هستند بسیار مناسب است و بیشترین کاربرد این نوع لیبل ها در فروشگاه های لوازم آرایشی و لوکس فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید : دزدگیر پوشاک

مرتعش شدن نوار فلزی موجب انتشارمیدان مغناطیسی متناوب می شود که این مرتعش شدن در نوار یک عامل تعیین کننده است از این رو که سبب به وجود امدن میدان مغناطیسی متناوب می شود و با فرکانس رزونانس نوار فلزی در عنصر امنیتی همسان می شود. تحت تاثیر میدان مغناطیسی نوار آمورف شروع به ارتعاش می کند. خاموش بودن میدان مغناطیسی متناوب در نوار مغناطیسی ارتعاش نوار فلز آمورف تشکیل می شود و وباعث انتشار دیاپازل در میدان مغناطیسی متناوبی می شود؛ که با یک سیستم امنیتی ساده به راحتی قابل تشخیص است.

از مزایای خوب این روش باید اشاره کرد که هنگامی که عنصر امنیتی در حال پاسخ دادن است، سیستم امنیتی فرستنده نیست و با درجه ی یکسانی از حساسیت می توان آشکار ساز گیرنده ها را طراحی کرد.

عنصر امنیت یک مغناطیس است و نوار فلزی سخت به شکل یک اهن ربای که شدت پسماند زیاد را دارد هست غیر مغناطیسی شدن نوار سخت باعث غیر فعال کردن عنصر امنیتی نوار مغناطیسی می شودو وقتی این اتفاق بیفتد. فرکانس عملیاتی سیستم دیگر فرکانس رزونانس را در امورف ایجاد نمی کند؛ و نوار مغناطیسی سخت فقط توسط یک میدان مغناطیسی متناوب قوی و به آهستگی غیر مغناطیسی می شود پس باید گفت که عنصر امنیتی بوسیله یک آهنربای دائمی توسط مشتریان فروشگاه دستکاری نمی تواند بشود و امری غیر ممکن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید