سیستم هایی که مبتنی بر ترانسپوندر تک بیتی ( EAS ) می باشند .

سیستم هایی که مبتنی بر ترانسپوندر تک بیتی ( EAS ) می باشند  : در این قسمت مطلب درمورد سیستم هایی توضیحاتی داده شده است که اساس کار آنها بر پایه ی ترانسپوندر تک بیتی ( EAS ) می باشند . همان طور که بیشتر ما به این موضوع واقف هستیم از بیت به عنوان کوچک ترین واحد اطلاعات تلقی می شود . این کوچک ترین عضو اطلاعات که بیشتر از دوعضو ندارد یکی ” صفر ” و دیگری ” یک ” تنها عضو آن می باشند . سیستم هایی کهمبتنی بر پایه ی ترانسپوندر تک بیتی می باشند هم نشان دهنده ی دو نقطه هستند .

گیت فروشگاهی

با این حال نکته ای که در این قسمت توجه وسژه ای گردد این است که ترانسپوندر که به عنوان یک گیرنده عمل می کند به این صورت که به محض دریافت مخابره توسط ترانسپوندر , بلافاصله اتوماتیک وار به آن واکنش نشان داده و پاسخ می دهد .استفاده از ترانسپوندر تک بیتی با توجه به اینکه دارای محدودیت هایی است بیشتر شده است . برای نمونه یکی از اساسی ترین کاربردهای آن در دستگاه های ضد سرقت است که قبلا به آن اشاره شده است .

مطالعه کنید : دزدگیر فروشگاهی

اجزای تشکیل دهنده ی این گونه از دستگاه ها عبارتند از : آنتن , ترانسپوندر یا عنصرامنیتی یا تگ , ابزاری برای غیر فعال کردن تگ می باشند . سیستم های جدیدی که عرضه شده اند زمانی که قسمت توسط صندوق دار ثبت می شود از مورد آخری که مربوط به ابزاری برای غیر فعال کردن تگ ها استفاده می شود . با این حال عنصر امنیتی را در برخی از سیستم ها می توان دوباره فعال سازی کرد .

بیشتر بخوانید : گیت فروشگاهی

آن دسته از سیستم هایی که مبتنی بر پایه ی ترانسپوندر تک بیتی می باشند می توان با تکنیک های مختلفی پیاده سازی کرد که ۵ تکنیک را به صورت دقیق تر برای شما بیان می کنیم .

  1. Radio frequency
  2. Microwaves
  3. Frequency divider
  4. Electromagnetic
  5. Acoustomagnetic

سیستم هایی در این گزارش کار آموزی مورد بررسی قرار گرفته اند که تکنولوژی های ۱,۴,۵ داشته اند که امروزه در بازار کشورمان هم عرضه می گردند . با این حال در بین آنها Radio frequency و یا به صورت اختصاری فراگیرتر از دو تکنولوژی EM وam بوده است .

( EAS که در واقع مخفف electronic article surveillance می باشد به معنی مراقبت کالایی است .)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید