تاریخچه صندوق فروشگاهی

تاریخچه صندوق فروشگاهی : استفاده از یک صندوق فروشگاهی برای به راه انداختن هر کسب و کاری ضروری است . به طور کلی کلبه صاحبان مشاغل مخصوصا مشاغل آزاد به اهمیت استفاده از صندوق فروشگاهی پی برده اند و استفاده کردن از یک نرم افزار جامع که از امکان مدیریت بهتر پرسنل , انبار , اجناس خریداری شده و به فروش رفته , امور داخلی و بیرونی فروشگاه , مدیریت کردن صندوق دار برخوردار است سبب شده است که صندوق فروشگاهی جز لوازم ضروری یک فروشگاه باشد.
بالا رفتن سواد افراد و صاحبان مشاغل از یک طرف و استفاده از فن آوری روز دنیا و تکنولوژی های جدید از طرف دیگر سبب شده است که از نرم افزارهای فروشگاهی و کاربردی بهتر از قبل استفاده شود .

تاریخچه صندوق فروشگاهی

تاریخچه صندوق فروشگاهی

جیمز ریتتی برای اولین بار طرح پایانه فروش را اختراع کرد . این شخص صاحب یک رستوران بزرگ در ایالات متحده آمریکا در اوهایو بود و می خواست با این کار جلوی سرقت افراد و کارکنان از رستورانش را بگیرد . و برای اولین بار در سال ۱۸۷۹ مدل ritty را ختراع کرد این شخص با دیدن ابزاری که می توانست تعداد چرخش پروانه یک کشتی بخار را بشمارد توانست روش ritty را اختراع کند . و توانست حق امتیاز این اختراعش را به ثبت جهانی برساند .
ثبت های مالی در ابتدا مکانیکی بودند و افراد قبوض رسید ارائه نمی دادند . و کارکنان مجبور بودند هر بار که وجحی انتقال داده می شد مبلغ آن را به ثبت برسانند . و کلیدی در داخل کشو جاسازی شده بود که در هر بار به مدیر اطلاع می داد که فروش انجام گرفته است و یا در حال انجام است . این نوع از ماشین ها چیزی در حدود ماشین های محاسباتی ساده بودند .

پس از اینکه ریتتی این اختراع خود را به ثبت رساند دیگر از مسئولیت و اداره ی این کار خسته شد و آن را به فردی به نام جاکوب فروشنده ی چینی و شیشه ای واگذار کرد . اهداف اصلی از اعلام وصول این بوده است که از کلاهبرداری هایی که روز به روز بیشتر می شد جلوگیری شود . در این روش صاحبان مشاغل می توانند رسید را دریافت کرده و بخوانند و مطمعن شوند که صندوق دار مبالغ صحیحی را از مشتری دریافت کرده و در این بین خود هیچ برداشت اضافی نداشته است .
پس از آن در سال ۱۹۰۶ چارلز کترینگ زمانی که در یک شرکت صندوق فروشگاهی ملی مشغول بود توانست یک موتور الکتریکی را طراحی کند . و پس از آن فردی به نام هنری توانست مدل معروف و پیشرفته تر صندوق فروشگاهی را طراحی کند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید