ویژگی ها و خصوصیات لیبل های RF

ویژگی ها و خصوصیات لیبل های RF : یکی از نقاط قوت یک گیت فروشگاهی RF لیبل های آن است . که تکنولوژی ساخت این نوع از لیبل ها به نسبت دیگر لیبل ها ساده است و از قیمت مناسب تر و ارزانتر برخوردار است . نوع شکل این نوع از گیت ها تخت است و می توان از آن ها در کتابفروشی ها نیز استفاده کرد .
لیبل های RF پس از اینکه کتابی از کتابفروشی به فروش رفت توسط فروشنده برای همیشه غیرفعال می شوند و به مانند لیبل EM نیست که بتوان دوباره آن را فعال نمود .

ویژگی ها و خصوصیات لیبل های RF

اما لیبل RF نقطه ضعف هایی نیز دارد آن هم این که از لیبل های RF برای حفاظت از کالاها و اشیایی که در آن مایعات وجود دارد مانند مایع ظرفشویی , عطر ها , ادکلن ها و .. چون فرکانس کاری در آن ها بالاست و امواج به راحتی نمی توانند با فرکانس های مگاهرتز از مایعات عبور کنند به همین دلیل زیاد برای این دسته از کالاها کاربردی ندارند . و مهمتر از همه این که این نوع از لیبل ها برای محافظت از جواهرات و طلاها نیز قابل استفاده نیستند چون در آن ها فلز به کار رفته است و میزان وجود فلز هر جند کم هم باشد سبب می شود که تگ و لیبل های RF و لیبل های آن از تنظیم خارج شوند .
تقریبا می توان به این نکته اشاره کرد که بالغ بر ۹۰% از فروشگاها در سراسر دنیا از گیت فروشگاهی RF و لیبل های RF استفاده می کنند که از فرکانس کاری ۸/۲ مگاهرتز برخوردار است .

ویژگی ها و خصوصیات لیبل های RF

ویژگی ها و خصوصیات لیبل های RF

علت رواج گیت فروشگاهی RF

نصب این نوع از گیت ها به دایل مختلفی رواج یافته است که در ادامه ی بحث به چند نقطه از آن می پردازیم :

بردهای الکترونیکی که در این نوع از گیت ها به کار رفته است این توانایی را دارند که در آنتن های گوناگون به وظایفشان عمل کنند و این امر سبب شده است که در این گیت ها تنوع آنتن ها خیلی زیاد باشد و هر فرد با توجه به سلیقه شخصی خود آنتن آن را انتخاب کنند , شرکت هایی که این گیت ها را نصب می کنند تنها از بورد الکترونیکی که حجم کمتری دارد را به کشور خود وارد کرده که این سبب می شود حمل و نقل کاهش پیدا کند و در این صورت افراد بیشتری به نصب این نوع از گیت ها ترغیب می شوند .

پایین بودن قیمت گیت های فروشگاهی RF به نسبت دیگر تکنولوژی ها

تنوع تگ های این نوع از گیت ها بسیار زیاد است و می توانند تقریبا تمامی اجناس موجود در بازار را پوشش دهی کنند البته با قیمتی مناسب تر از لحاظ فنی نیز از ضریب اطمینان بالاتری برخوردارند و تکنولوژی آن ها در سطح بالاتری است .
گیت فروشگاهی RF و یا همان دزدگیر فروشگاهی RF یکی از پرمصرف ترین سیستم ها در ایالات متحده است که به این نحو عمل می کند بعد از اینکه تگ به کالا چسبانده شد امواجی که ارسال می شود توسط آنتن پاسخ می دهد و پاسخی که به وسیله تگ توسط آنتن های گیرنده دریافت می شود و این امر سبب می شود که آلارم سیستم ها فعال شوند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید