انواع تگ ضد سرقت

انواع تگ ضد سرقت : امروزه به دلیل افزایش فروشگاه ها مخصوصا فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در شهرهای بزرگ تقاضا برای خرید تگ های ضد سرقت یا همان دزدگیر فروشگاهی بالا رفته است و بیشتر صاحبان فروشگاه ها ترجیح می دهند جهت بالا بردن امنیت فروشگاه شان از گیت ضد سرقت استفاده کنند . زیرا تگ دزدگیر کالا از خروج بدون مجوز کالا ها از فروشگاه ها جلوگیری می کند و این امر سبب شده است که تقاضا برای خرید این دسته از سیتم های ضد سرقت فروشگاهی بالاتر رود و روز به روز نیز بر فناوری این سیستم ها افزوده شود .

بدون استفاده از سیستم دزدگیر فروشگاهی باید فروشگاه توسط نیروی انسانی محافظت شود که در فروشگاه های بزرگ تنه با یک نفر نمی توان به کل فروشگاه نظارت داشت باید با استخدام نیروی انسانی بیشتر انجام پذیرد که آن هم هم هزینه بر است و هم وقت طلف می شود و مهمتر از همه اینکه با یک لحظه غفلت افراد امکان سرقت از فروشگاه وجود دارد بنابراین بهترین راه کار پیش روی فروشگاه ها جهت حفظ امنیت مغازه ها استفاده از تگ و لیبل ضد سرقت است که با نصب آن می توان از خروج بدون مجوز اجناس جلوگیری کرد زمانی که کالایی با تگ نصب شده به آن از فروشگاه خارج شود آلارم به صدا در می آید و با به صدا در آمدن آژیر فروشنده از این امر آگاه می شود و جلوی سرقت گرفته می شود .

انواع تگ ضد سرقت

انواع تگ ضد سرقت

انواع تگ ضد سرقت فروشگاهی در گیت های ضد سرقت استفاده می شوند و از لحاظ کارکرد نیز در دو نوع AM و RF موجود هستند و تگ های RF مورد استفاده در گیت های فروشگاهی RF هستند و تگ های AM نیز مورد استفاده در گیت فروشگاهی AM هستند .

اما تگ ها از جنس سخت ساخته شده اند یعنی اشیای سختی هستند که ساخته شده از پلاستیک ABS هستند و همچنین از سه قسمت سوزن اتصال , بدنه , فریت در تگ های AM و خازن در تگ های RF تشکیل یافته است . در یک عبارت کل می توان گفت که قسمت اصلی یک تگ دزدگیر فریت یا خازن است که در زمان عبرو دادن از گیت با ایجاد میدان مغناطیسی سبب تغییر در امواج آن شده و سبب هشدار و به صدا در آمدن آلارم می شود .

فرکانس های انواع تگ ضد سرقت ثابت هستند و از قابلیت تغییر برخوردار نیستند و باید این نوع از فرکانس ها با فرکانس های گیت دزدگیر هماهنگ باشد . در گیت فروشگاهی RF فرکانس های یک گیت با توجه به خطا در هشدار و تداخل بودن امواج تغییر می کنند و که فرکانس گیت نیز با توجه به شرایط نیز تغییر می کند و همواره تگ های مناسب و مربوط به اجناس و کالاها به آن ها وصل می شود . در این بین پرکاربردترین تگ , تگ صدفی است که به ان تگ شل نیز می گویند که اکثرا مناسب برای فروشگاه های لباس فروشی است .