انواع لیبل ها و تگ ها موجود در بازار

انواع لیبل ها و تگ ها موجود در بازار , پارسا گیت : تگ هایی که مربوط به گیت فروشگاهی هستند در دو نوع نرم و سخت هستند . تگ ها یک نوع وسیله ای هستند که بر روی پوشاک و محصولی که قرار است از آن محافظت شود وصل می گردد , هر کالایی باید تگ مختص به خود را استفاده کند برای نمونه برای لباس و پوشاک باید از تگ های صدفی , گلف و عدسی و کتاب فروشی ها از پلاسکو و برای کیف فروشی ها و کفش فروشی ها که نمی توان تگ ها را به آن ها چسباند و سوراخ کرد از تگ پنسیل و بند لنیارد و هایپر مارکت ها از لیبل های نرم استفاده می کنند .

عواملی که می تواند تاثیر به سزایی بر عملکرد و کارکرد گیت فروشگاهی AM و RF اندازه تگ نرم ( saft tag) و تگ سخت ) hard tag ) می باشد . به این صورت که شناسایی و تشخیص تگ های بزرگ به مراتب راحت تر از تگ های متوسط و تگ هایی در ابعاد کوچک است . علاوه بر موارد ذکر شده کیفیت خازن تگ و سیم آن نیز در عملکرد یک گیت تاثیر گذار است .

انواع لیبل ها و تگ ها موجود در بازار

نوع تگ بر عملکرد گیت تاثیر به سزایی دارد به این ترتیب که نوع تگ ها از عوامل مهمی است که در تنظیمات عمومی یک سیستم و تنظیم فواصل بین دو آنتن تگ تاثیر گذار است . اگر یک تگ به درستی امتخاب نشود سبب اختلال در فضای فروشگاه یعنی به عبارتی بوق صدای کاذب به همراه دارد که این خود نشان دهنده ی ضعف گیت است .

انواع لیبل ها و تگ ها موجود در بازار

انواع لیبل ها و تگ ها موجود در بازار

انواع تگ های معمول بازار

انواع تگ AM و RF

  • Golf tag
  • ( تگ گلف ) در رنگ سیاه و سفید مناسب برای انواع پوشاک چون کت و شلوار , مانتو , پیراهن و ..
  • Dome tag ( تگ صدفی ) در رنگ های مشکی و سفید مناسب برای انواع پوشاک چون مانتو , بلوز , کت و شلوار, پیراهن و …
  • Pencil tag ( تگ مدادی ) مناسب برای لباس و پوشاک و شلوار کودک , و سایر لباس ها به انتخاب خود مشتری
  • Griffe tag ( تگ گریف ) در مدل ها و رنگ های سیاه و سفید مناسب پوشاکی چون مانتو , بلوز , شلوار , پیراهن و ..
  • تگ های سه گوش مناسب برای انواع لباس های کودکان و شال ها و روسری ها
  • Lanyard tag مناسب برای صندل , کیف و کفش
  • Jewellery tag ( تگ جواهر ) که مناسب برای انواع جواهرات و زیور آلات , النگو , ساعت و ..

انواع لیبل

لیبل های قابدار که مناسب برای اشیاء غیرفلزی چون جواهرات , عینک , قطعات طلا و .. که برای نصب نیاز به بست کمربندی دارند
لیبل چسبی که برای جعبه های مقوایی چون جعبه ادکلن و .. و همچنین مناسب برای سطوح شیشه ای و صاف

تفاوت تگ و لیبل

لیبل ها به برچسب های ظریفی گفته می شود که بر روی کالا نصب می شوند . یکی از مزایای لیبل ها در این است که ظریف هستند و می توان آن ها را بر روی اجسام کوچک و مختلفی نصب کرد و یا برای دیده نشدن آن می توان لیبل را در داخل محفظه یک کالا جاسازی کرد . چون از ظرافت خاصی برخوردارند جهت جلوگیری از پاسخ دهی ضعیف آن ها استفاده از دستگاه های دو آنتنه ( دو پایه ) پیشنهاد می شود . لیبل ها در قیاس با تگ ها پاسخ دهی در حدود ۶۰ درصد دارند اما همانگونه که بیان شد لیبل ها چون از ظرافت خاصی برخوردارند و می توان آن ها را بر روی اشیا مختلف نصب کرد که تگ را نمی توان بر روی آن شی که لیبل قادر به نصب شدن روی آن را دارد نصب کرد برای نمونه برای حفاظت از ادکلن و عطر می توان لیبل ها را برر روی شیشه های ادکلن چسباند .

قیمت لیبل از قیمت تگ نازل تر است ولی یک بار مصرف است و در هنگام فروش کالا باید توسط دستگاه غیرفعال گردد .

و اما تگ یک جسم سختی است که از دو قسمت سوزن نگهدارنده و بدنه تشکیل شده است که بسیار محکم و باودام است و بر روی کالا و اجسام مورد نظر نصب می شود و فقط آن را می توان از طریق دستگاه ( detacher) دستگاه جدا کننده از کالا جدا کرد . تگ ها چون در اندازه های بزرگتری هستند از دقت و پاسخ دهی بالاتری نیز برخوردارند . تگ ها به دلیل سختی از دوام و طول عمر بالاتری برخوردارند یعنی می توان سال ها تگ ها را بدون هیچ گونه مشکلی نگهداری کرد .

خنثی کننده و جدا کننده

پس از اینکه تگ ها و لیبل ها بر روی اجناس و کالاهای مورد نظر در فروشگاه نصب شدند باید در زمان فروش اجناس آن ها را از کالا جدا کرد و جنس را به خریدار تحویل داد . به همین علت جهت جداسازی تگ ها از از کالا و همچنین اینکه تگ ها بعد از جداسازی دوباره مورد استفاده قرار گیرند , جدا کننده های مغناطیسی وسیله ای هستند که می توانند قفل تگ ها را باز کنند . ولی اما برای جدا کردن لیبل از خنثی کننده های لیبل ها استفاده می کنیم و آن ها را غیر فعال کرده در صورت غیرفعال نکردن لیبل اگر مشتری جنسی را از فروشگاه خارج کند آلارم به صدا در می آید و بنابراین فروشنده مجاز است که لیبل را اجناس در هنگام فروش خارج کند تا وقت مشتری گرفته نشود .

انواع غیرفعال ساز لیبل

  • Contact deactivator ( غیر فعال ساز مغناطیسی تماسی ) که برای خنثی سازی لیبل چسبی از آن استفاده می شود .
  • Distance deactivator ( غیر فعال ساز الکترونیکی فاصله ای ) بای خنثی سازی انواع لیبل و یک مزیتی که داد این است که از فاصله ۱۰ سانتی متری نیز بدون اینکه با لیبل تماسی داشته باشد می تواند از دور آن را غیرفعال کند .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید