سیستمهایی که مبتنی بر ترانسپوندر تک بیتی و یا EAS می باشند .

سیستمهایی که مبتنی بر ترانسپوندر تک بیتی و یا EAS می باشند . ( Electronic Article Surveillance ) : کوچک ترین واحد اطلاعات است و تنها می تواند دو وضعیت داشته باشد . همچنین سیستم هایی که مبتنی بر ترانسپوندر یک بیتی می باشند , فقط توانایی این را دارند که نشان دهنده ی دو حالت باشند . ( منظور از ترانسپوندر در اینجا گیرنده ای است که بلافاصله بعد از دریافت مخابره ای , به طور اتوماتیک به آهن واکنش نشان داده و به آن پاسخ می دهد ) زمانی که ترانسپوندر را در یک منطقه بازرسی قرار داده باشند یک است و استفاده از ترانسپوندر در نواحی دیگر صفر می باشد .

گیت فروشگاهی

بیشتر بخوانید : گیت فروشگاهی

امروزه استفاده از ترانسپوندر به طور گسترده رواج پیدا کرده است . یکی از حوزه های اصلی ترانسپوندر که کاربرد بیشتری دارد ,دستگاه های ضد سرقت در فروشگاه ها می باشد . اجزایی که این دستگاه ها را تشکیل می دهند عبارتند از :

  1. آنتن کویل
  2. تگ یا ترانسپوندر یا عنصر امنیتی
  3. ابزاری برای غیر فعال کردن تگ

تگ زمانی غیر فعال می گردد که توسط صندوق دار قیمت ثبت شده باشد . با این حال عنصر امنیتی را در برخی از سیستمها می توان دوباره فعال کرد . سیستمهایی که مبتنی بر ترانسپوندر تک بیتی می باشند , با ۵ تکنیک می توان پیاده سازی کرد که در زیر این ۵ تکنیک را نام می بریم .

  1. Radio frequency
  2.     Microwaaves
  3. Frequency divider
  4. Electromagnetic
  5. Acoustomagnetic

در این مقاله به سیستمهایی که در بازار کشورمان خرید و فروش می شوند ( سیستمهایی دارای تکنولوژی ۵ , ۴ , ۱ ) پرداخته شده است که در بین آنها Radio frequency و یا به اسم اختصاری RF بسیار فراگیر تر از دو تکنولوژی دیگر یعنی تکنولوژی های EM , AM می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید