تگ ها ، لیبل ها و برچسب های گیت فروشگاهی و دزدگیر های مغازه دارای انواع مختلفی بوده و تنوع بالایی را در این حوزه شاهد هستیم . در این ویدئو ها به صورت تجربی و علمی به بررسی نحوه نصب و بازکردن انواع تگ و برچسب پرداخته ایم ، امیدواریم با مشاهده این ویدئو ها با روند کار این تگ ها و برچسب ها آشنا شده و مشکلات احتمالی خود را برطرف نمایید.

نحوه ی باز کردن تگ دزدیگر لباس

در این مقاله سعی داریم نحوه ی باز کردن انواع تگ ها را باز گو کنیم .تگ ها در مدل ها و انواع مختلفی هستند که کیفیت و قدرت یک جدا کنده فرقی ندارد از هر مدلی که باشد کار جدا کردن تگ را انجام می دهد . مگنت ها یا همان جدا کننده ها از هر نوعی که باشند چه گرد باشد یا لبه دار و یا از نوع مدل های دیگر باشد فرقی ندارد فقط قدرت آن مهم است که در باز و بسته کردن یک تگ تاثیر دارد .

تگ ها از هر شکل و نوعی که باشند در زمان باز کردن فقط قدرت آنها اهمیت دارد . برای نمونه تگ برند چک گیت از لحاظ ظاهری هم با تگ های دیگر تفاوت ویژه ای دارد . علاوه بر شکل ظاهری یک تگ مدار داخلی تگ ها ها نیز اهمیت دارند چه تگ AM باشد یا RF . رعایت این نکته در زمان باز کردن تگ دزدگیر لباس اهمیت دارد این که در زمان جدا کردن روی مگنت تگ را جا نزنید چون در آن صورت ممکن است که سوزن آن جابه جا شود و نتواند چفت شود .

چگونه تگ دزدگیر لباس را باز کنیم

امکان دارد هر کدام از تگ ها جدا کننده های مخصوص به خود را داشته باشند . در زمان جدا سازی تگ ها همانگونه که در قسمنت بالایی متن نیز اشاره شد نباید مگنت های تگ ها را جا زد بنابراین اگر سوزن به سمت مگنت گذاشته شود در این صورت نمی تواند تگ ها را از هم جدا کند ( باید سوزن به سمت خودتان باشد ) یعنی به عبارتی سوزن نباید به سمت مگنت باشد . بعضی از تگ ها امکان دارد زمان بسیاری از باز و بسته شدن آن ها گذشته شده باشد که در زمان باز کردن امکان دارد گیر کند چون مگنت قوی است با یک ضربه ی آرام می توان تگ ها را جدا کرد .

باز کردن قفل دزدگیر لباس

برای اینکه با کارکرد و نحوه ی عملکرد جدا کنده تگ و مگنت آشنا شوید باید به مکانیزم عملکرد قفل تگ بپردازید . افردی که برای بار اول جداکنده ها و مگنت ها را مشاهده می کنند شاید آن را به مشابه یک آهن ربا بدانند . و شاید به همین دلیل است که برخی از افراد علت نسبتا بالا بودن قیمت این نوع از جداکننده ها را ندانند . تگ دزگیر لباس از دو قسمت بدنه و آهنربا ( مغناطیس دایم تشکیل شده است . آهنربایی که در داخل تگ جای گذاری شده تنها به عنوان یک تکه نیست بلکه از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است . هر اندازه میزان آهن ربا بیشتر باشد یعنی اندازه ی آن بزرگ تر باشد میزان کشش مگنت ها یا همان جدا کننده ها نیز بیشتر می شود . به عبارتی تگ را راحت تر و سریع تر باز می کنند . برعکس هر اندازه میزان آهن ربا کوچکتر و کمتر باشد این امان بیشتر وجود دارد که در زمان جدا کردن مگنت با مشکل مواجه شد .
در داخل بعضی از تگ ها کپسول های رنگی به کار گذاشته شده است که این کپسول های رنگی یک مزیت ویژه دارند آن هم این که اگر شخصی قصد غیر مجاز باز کردن تگ ها را داشت کپسول ها می ترکند و کار را برای شخص سخت تر می کند . بعضی از تگ ها برآمدگی هایی دارند که در زمان باز کردن آن ها باید دقت ویژه ای را کرد .

شکستن دزدگیر لباس

همانگونه که میدانید یک تگ را تنها می توان از طریق جداکننده ها خنثی کرد . برای شکستن دزدگیر لباس نیاز به دستگاه خنثی کننده داریم که بتواند به خوبی عمل کند . قدرت مغناطیس انواع جدا کننده های تگ ( تگ دزدگیر لباس , تگ امنیتی , آلارم لباس ) با گوس اندازه گرفته می شود . که می توان در این بین خصوصیات یک جداکننده ی قوی را این گونه توصیف کرد که داری ۴ آهن ربا با ۱۲۰۰۰ گوس است . معمولا تگ ها هر کدام جداکننده های مخصوص به خود را دارند که در زمان شکستن دزدگیر لباس به کار گرفته می شوند .

طریق برداشتن دزدگیر لباس

برخی از تگ ها وقتی بر روی لباس ها و اجناس ضخیم نصب می شوند در زمان باز کردن امکان دارد با مشکلاتی چون گیر کردن و یا باز نشدن مواجه شویم که در این صورت باید سوزن ساچمه را ابتدا خلاص کنیم که تگ ها به آسانی جدا می شوند . طریقه برداشتن دزگیر لباس از پوشاک و اجناس به این صورت است که ابتدا آهن ربا که در پشت یعنی در آن قسمت که سوزن قرار دارد وجود دارد آهن رباهای دستگاه های خنثی کننده یا همان جداکننده آنقدر قوی هستند که می توانند ضامن را آزاد کرده و سوزن از مادگی جدا کنند . حال به همین راحتی دزدگیر از اجناس خصلاص شده و خریدار می تواند جنس را با خود ببرد .

نحوه نصب و بازکردن انواع تگ و برچسب

تگ ها و برچسب ها دارای تنوع بالایی می باشند که در این فیلم های ضبط شده توسط تیم فنی پارسا گیت ( مرکز امنیت کوشا ) به موارد زیر اشاره شده است :

آموزش نصب و باز کردن تگ گلفی

آموزش نصب و باز کردن تگ صدفی

آموزش نصب و باز کردن تگ یوفو

آموزش نصب و باز کردن تگ پنسیل (تگ مدادی)

آموزش نصب و باز کردن تگ عینک

آموزش نصب و باز کردن تگ جوهری

آموزش نصب و باز کردن تگ سنسورماتیک

آموزش نصب و باز کردن تگ دایره ای

آموزش نصب و باز کردن تگ پاندا

آموزش نصب و باز کردن تگ مثلثی

آموزش نصب و باز کردن تگ بند دار

آموزش نصب و باز کردن تگ عدسی

و…

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اطلاعات فنی و تخصصی در این رابطه می توانید با شماره های بخش فنی و پشتیبانی مرکز امنیت کوشا تماس حاصل فرمایید.