گیت و دزدگیر فروشگاهی چیست

گیت و دزدگیر فروشگاهی چیست ؟ : سیستمهای ضدسرقت فروشگاهی ( EAS ) در این سالهای اخیر خیلی رواج پیدا کرده است . این سیستمهای ضد سرقت فروشگاهی که زیر مجموعه ایی از تکنولوژی RFID می باشد . معمولا به این سیستمها تک بیتی ( RFID ) هم نام می برند . آنچه در زیر می خواهید مربوط می شود به انواع مختلف این سیستمها ( RF . AM . EM. ) می باشد . سعی شده در این مقاله تاحدود بسیار زیادی اساس کار این سیستمها معیین گردد .

دزدگیر فروشگاهی

گیت فروشگاهی

معمولا بیشتر شما مشاهده کرده اید که در بعضی از فروشگاه ها علی الخصوص فروشگاه های پوشاک و کتاب , قطعات پلاستیکی و یا برچسبهایی را به کالاهای خود چسبانده اند . این قطعات پلاستیکی و یا برچسب ها تگ نامیده می شود . معمولا تگ ها به دو صورت می باشند .تگ هایی که به البسه وصل می شوند تگ سخت ” و تگ هایی که به کتابها چسبانده می شوند تگ برچسبی و یا نیبل می باشند . تگ ها بلافاصله پس از اینکه هزینه ی کالای خریداری شده پرداخت شد بوسیله ی فروشنده از کالا جدا می کند .

اگر متوجه شده باشید کنار درب خروجی فروشگاه هایی که به سیستم ضد سرقت مجهز هستند چیزی همانند نرده وجود دارد . در واقع این نرده های موجود در کنار درب خروجی فروشگاه ها آنتنهای فرستنده و یا گیرنده امواج رادیویی می باشند . در واقع چنین فروشگاههایی ازسیستم ضد سرقت کمک می گیرند . پس همه ی آنچه از ظاهر یک سیستم ضد سرقت می توان مشاهده کرد دو آنتن موجود , مجهز به عنصر امنیتی که به تگ موسوم است , و یک ابزار برای اینکه تگ از کالا به آسانی جدا گردد . این ابزار جداسازی تگ از کالا بیشتر معمول در کنار صندوق دار قرار داده می شود .

بیشتر بخوانید : دزدگیر فروشگاهی

اگر بخواهیم عملکرد سیستم های ضد سرقت را با بیان ساده مطرح کنیم می گوییم که دو آنتن موجود که یکی از این آنتن ها فرستنده و آنتن موجود دیگری گیرنده امواج در فراکنس رادیویی می باشد که آن را در محل خروجی فروشگاه نصب می کنند . اگر تگی مابین دو آنتن موجود در کنار درب خروجی فروشگاه قرار گیرد . سیستم به طور خودکار هشدار می دهد . اکثرا این هشدارها به صورت یک بوق و یا یک نور می باشد . و معنی آن این است که در فروشگاه سرقتی در حال رخ دادن است . پس بنابراین زمانی که کالایی نظر مشتری را جلب کرد و مشتری تمایل به خرید آن باشد , صندوق دار تک را از کالا جدا می کند . با جدا کردن تگ از کالا تگ غیر فعال می شود . جدا کردن تگ از کالا توسط صندوق دار به شکل های متفاوتی می تواند باشد . که این بستگی به نوع سیستم و.نوع تگ دارد که به تمامی این موارد در آینده می پردازیم .

درعکس زیر فروشگاه هایی را مشاهده می کنید که مجهز به سیستم ضد سرقت می باشند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید