امکان نصب گیت فروشگاهی برای درهای فلزی

امکان نصب گیت فروشگاهی برای درهای فلزی : در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردزیم که آیا امکان نصب گیت فروشگاهی برای آن دسته از درب هایی که فلزی هستند نیز مناسب است . به طور کلی درهای فلزی به چند نوع مختلف تقسیم می شوند .

  1. درب هایی که تمام فلزی هستند .
  2. درب هایی که از سمت پایین یعنی سمتی از سمت پایین فقط یعنی کمتر از یک چهارم درب یعنی ارتفاع درب فلزی باشد .
  3. آن دسته از درب هایی که فقط فریم آن فلزی است .

نحوه ی عملکرد نصب گیت فروشگاهی برای درهای فلزی

اگر درب های تمام فلزی به طور مداوم باز باشند کارکرد آن ها دچار مختل شده و منتفی می شود . و مهمترین محدودیت یکه برای آن تعریف می شود آن است که وقتی بدنه آنتن از فلز باشد باعث شیلد موج های الکترومغناطیسی می شوند . یعنی به طوری که اگر گیت و یا همان گیرنده در پشت درب های تمام فلزی نصب گردد دیگر نمی تواند امواج حساس تگ ها را شناسایی کند . زیرا دبی که تمام فلزی است می تواند امواج تگ را از بین ببرد یعنی آن را شیلد کند و از یک طرف اگر درب ها تمام فلزی باشند گیرایی آنتن را از بین می برند یعنی به طور خلاصه فلزی که بعدش قابل قیاس با بعد آنتن ها باشد می تواند ویژگی های آنتن های گیرنده را از بین ببرد یعنی سبب می شود آنتن هیچ کارایی نداشته باشد و به یک پاره سیم بی ارزش تبدیل شود .

نصب گیت فروشگاهی برای درهای فلزی

نصب گیت فروشگاهی برای درهای فلزی

در تمامی انواع گیت های فروشگاهی وقتی محل قرارگیری آنتن فرستنده پشت درب تمام فلزی باشد موضوع را از لحاظ زوایه ی فرستندگی بررسی می کنیم یعنی به این صورت که وقتی درب تمام فلزی است مانع از آن می شود که موج های فرستندع به تگ ها برسند و به همین علت تگ ها هیچ گونه پیامی را از فرستنده دریافت نمی کنند و وقتی هیچ پیامی دریافت نشود سبب می شود که دیگر گیت از کار بیفتد و کارایی نداشته باشد .

الگوهای فرستندگی

به نظر می رسد در هنگام نصب گیت فروشگاهی برای درهای فلزی که الگوی فرستندگی بسیار مشکل ساز است . زیرا آنتنی که برای فرستنده در آن طراحی شده است یک آنتن اکتیو و فعالی است یعنی به عبارتی می تواند توان الکتریکی در فضا به وجود آورد . و وقتی دربهای تمام فلزی با آنتن های فرستنده مماس شدند در اینجا باید درصدهایی از امواج باید تشعششع شوند , یعنی به صورت موج های سطحی بر روی دربی که تمام فلزی است تلف می شود . و درصدهایی از امواج از طریق انعکاس از روی فلزها به درون آنتن های فرستنده باز می گردند . آنتن های فرستنده با مدارهای پاور در ارتباط است یعنی وقتی امواج برگشت مجدد دارند آنتن های فرستنده به نوعی جریان الکتریکی تبدیل می شوند یعنی تریپ بار دوباره به مدار برگشت داده می شوند و صدمات جبران ناپذیری را به مدار پاور وارد می کنند .

گیت های فروشگاهی ( گیت ضد سرقت ) در مجاورت با درب هایی که تقریبا یک چهارم آن ها از قسمت پایین درب فلزی است ؟

در نصب گیت فروشگاهی برای درهای فلزی همانطور که در قسمت قبلی به درب های تمام فلزی اشاره کردیم . اکنون می خواهیم به آن دسته از درب هایی بپردازیم که فقط قسمتی از آن ها فلزی است . همانطور که می دانید اگر فقط قسمتی از درب فلزی باشد تاثیر کمتری بر کارایی آنتن ها خواهد گذاشت . زیرا ویژگی آنتن به گونه ای است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به دیگر گیت های امنیتی اعم از am در کنار درب های فلزی دارد .

ولی اما گیت هایی که از جنس RF هستند در مجاورت با درب های فلزی کار نمی کنند و حتی این احتمال وجود دارد که سبب شوند گیت های AM نیز به دلیل بالا بودن حساسیت بالا از کار افتند . یعنی وقتی درب به طور مداوم باز و بسته می شود جریانات برگشتی سبب صدمه ی جدی به مدار پاور گیت ها می شود و سبب می شود که کارایی خود را از دست دهند . ولی این در حالی است که آنتن های مدارات تغذیه پاور و گیت ها به گونه ای طراحی شده است که واکنش سریع و از مقاومت بالاتری در برابر جریانات یورشی دارد .

گیت های فروشگاهی ( گیت ضد سرقت ) یا همان دزدگیرهای فروشگاهی در مجاورت با درب هایی که فقط فریم آن ها فلزی است چه عملکردی دارد ؟
وقتی آنتن های گیت های فروشگاهی چه از نوع AM و RF باشد وقتی به گونه ای به پشت درب هایی که این کونه هستند نصب شود در این صورت فریم فلزی تماسی با آنتن ها ندارد و این امر باعث می شود که هیچ گونه مشکلی در کارکرد گیت ها به وجود نیاید . ولی اگر برعکس آنتن ها به گونه ای نصب شوند که حتی یک قسمت کوچک از آنتن ها با فریم های فلزی پوشش داده شوند سبب می شود تا آنتن ها از تنظیم خارج شوند .

اثر نویز و کوپلینگ بر درب های دارای فریم های فلزی

تزویج یا کوپلینگ را می توان با یک مثال ساده نیز توصیف کرد . شاید کلمه ی کوپلینگ تا به حال به گوشت,ان خرده باشد , به عبارتی کوپلینگ رابطه مستقیمی با ترانس های مبدل ولتاژ دارد . در یک ترانس معمولا تعداد سیم های دور پیچ اول بالا است و سیم پیج های دوم از دور پایین تری برخوردارند . به طور کلی اتفاقی که در ترانس ها می افتد آن است که ولتاژهای متناوب در سیم پیچ های اول به میدان الکترو مغناطیسی تبدیل می گردند . و این میدان نیز از انرژی برخوردار است و سیم پیچ های دوم این میدان ها را جذب می کنند .در این حالت است که گفته می شود دو سیم پیچ تزویج (کوپلینگ ) هستند به شکلی که درصدهایی از میدان مغناطیسی از طریق سیم پیچ اول در سیم پیچ دوم القا یا همان کوپلینگ می شوند .

نویز

در نصب گیت فروشگاهی برای درهای فلزی نویزهایی که در فضا از طریق سیم پیچ های اولیه به وجود آمده اند آن ها را به عنوان یک میدان الکترومغناطیسی در یک فضا تصور کنید و فریم های درب را که فلزی می باشند را به عنوان سیم پیچ های دوم در نظر بگیرید که می توانند امواج های الکترومغناطیسی را جذب کنند . و وقتی این فریم فلزی در حول و اطراف آنتن ها قرار گرفته شود باعث القا یا همان کوپل نویزها به سیم پیچ های سوم می شود همان آنتن نام دارد . هر چه قدر منبع نویز به فریم های فلزی درب نزدیکتر شود , سبب انتقال نویز به آنتن ها می شود .

نصب گیت فروشگاهی ( دزدگیر فروشگاهی ) برای درب های اتوماتیک

معمولا دستگاه های گیت فروشگاهی یا همان گیت ضد سرقت از نوع RF و یا AM در کنار برخی از درب هایی که اتوماتیک هستند دچار مشکل می شوند . یعنی به این معنا که در زمانی که درب باز و یا بسته می شود احتمال دارد که دستگاه آلارم از خود خطا بروز دهد . و علت اصلی آن این است که درب هایی که اتوماتیک هستند باز و بسته شدنشان از طریق موتورهایی صورت می گیرد که از طریق تغذیه سوییچینگ تغذیه می شوند .

منبع تغذیه سوییچینگ منبعی است که ولتاژهایی که تغذیه می شوند را به صورت فرکانسی ایجاد می کند و وقتی که هارمونیک این نوع از فرکانکس ها در محدوده ی گیت های ضد سرقت باشد , نوعی نویز به حساب می آید و می تواند با خود خرابی به بار آورد یعنی به طور کلی سبب ضعیف شدن کارکرد گیت و یا به طور کلی از کار افتادن آن ها و خطای آلارم در زمان بسته و باز شدن درب های اتوماتیک شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید