تکنولوژی های RFID , کاربرد تکنولوژی آر اف آی دی

تکنولوژی های RFID , کاربرد تکنولوژی آر اف آی دی , پارسا گیت : این نوع از تکنولوژی ها این توانایی را دارند که موجودی های کالا را در هر لحظه تشخیص دهند فقط کافی است اطلاعاتی از عرضه کنندگان کالا و تحویل کالا را به خریداران ارسال شود . همچنین این امکان وجود دارد که از Reader که قابلیت حمل را دارد در هنگام عبور کالاها اطلاعات حاصل از موجودی آن ها را به سیستم های مرکزی می فرستد . این امر سبب می شود که موجودی ها مدیریت شوند و قبل از اینکه به اتمام برسد به صورت خودکار درخواست خرید صادر می شود .
ریدرهایی که در اتاق های پرو نصب می شوند می توانند برچسب های rfid لباس هار بخوانند و از این طریق تمامی محصولاتی که وارد اتاق های پرو می شود را می شمارد و از این طریق نظارت بیشتری بر این پروسه را دارند .

نکاتی در مورد نصب گیت فروشگاهی RF

این نوع از دزدگیر ها در رنج  فرکانس گیت های RF کار می کنند که عبارت است از :
۱٫۹۵ مگاهرتز , الی ۱۰/۲ مگاهرتز

سیستم های دزدگیر فروشگاهی RF در دوشکل تک آنتن و جفت آنتن به بازار عرضه می شوند . در زمانی که از دو آنتن استفاده می شود به طور معمول در هر بدنه ی آنتن یک برد قرار می گیرد که یک برد آن به عنوان گیرنده و یک برد دیگر به عنوان فرستنده عمل می کند . اکثرا هر دو برد گیرنده و فرستنده در یک برد با هم ترکیب می شوند و هر دو در یک آنتن در کنار هم قرار می گیرند که به این نوع از حالت (MONO ) و یا تک آنتن نیز می گویند .

انواع تکنولوژی های RFID , کاربرد تکنولوژی آر اف آی دی

حالت قرارگیری دو آنتن

این محدوده برای تمامی بردها با یکدیگر فرق دارد یعنی فاصله ی بین دو آنتن در دزدگیر فروشگاهی RF حداکثر ۲ متر می تواند باشد . به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که سیستم هایی که از دو آنتن برخوردارند کارکرد بهتری نیز دارند و به نسبت سیستم های تک آنتنه قویتر عمل می کنند .

تکنولوژی های RFID , کاربرد تکنولوژی آر اف آی دی

تکنولوژی های RFID , کاربرد تکنولوژی آر اف آی دی

 استفاده از سیستم تک آنتن

اگر درب ورودی فروشگاه و یا مغازه ی شما کوچک باشد از سیستم تک آنتن استفاده می کنید . تقریبا در چنین مواردی فضایی که این نوع از آنتن ها می توانند مراقبت کنند در حدود ۹۰ CM است .
همچنین زمانی که درب های فروشگاه ۲ لنگه بوده و آنتن ها باید به صورت دو لنگه نصب شوند .

مزیت های گیت فروشگاهی RF

یکی از مهمترین مزیت های این نوع از گیت ها به نسب دیگر گیت های فروشگاهی قیمت مناسب آن ها است . همچنین به دلیل فرکنس های مختلفی که دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و در اکثر فروشگاه ها از این سیستم ها استفاده می شود .
نکته : بعضی از اوقات از آنتن های تک بدنه در سیستم های مونو و یا تک برد استفاده می شود که از این طریق به قدرت سیستم های تک مونو افزوده شود .
پیشنهاد مهم : سیستم هایی که از تک آنتن برخوردارند اکثرا برای فروشگاه ها و مغازه هایی که مساحت آن ها به کمتر از ۱۵ متر می رسد کاربرد ندارند و نمی توان از تک آنتن استفاده کرد .

 اطلاعات تکمیلی در مورد گیت فروشگاهی RF

امواج رادیویی در این نوع از گیت ها از سمت فرستنده به برد گیرنده ارسال می شود . و در برد های گیرنده به درستی دریافت می گردد . اگر برچسب و یا تگ که به محصولات نصب می شوند در بین آنتن ها جای داده شوند بر امواحی که توسط فرستنده ها ساطع می شود تاثیر فراوانی دارد . این نوع از امواج توسط گیرنده ها شناسایی می شود که سبب می شود دستگاه این توانایی را داشته باشد تا وجود تگ را حس کند .

فواصل بین دو آنتن در گیت های فروشگاهی RF تقریبا به دو متر می رسد . بعضی از اوقات بردها یعنی هر دو برد یعنی هم فرستنده و هم گیرنده در یک برد با هم ادغام می شوند و هر دو در یک آنتن جای می گیرند . که به این نوع از حالت تک آنتن و یا MONO گفته می شود . در این نوع از آنتن ها یک برد هم عمل دریافت و هم عمل ارسال امواج را انجام می دهد . این نوع از امواج ها به شکل یک هاله دایره ای دور آنتن ها را گرفته اند .

از این نکته ی مهم نیز نباید غافل شویم که سیستم هایی که دو آنتنه هستند از عملکرد های بهتری برخوردارند و به نسبت دیگر آنتن ها و تک آنتنه و یا مونو قوی تر عمل می کنند .

نمایندگی های فعال ما در تهرانشیرازاصفهان – تبریز – مشهد – قزوین و سایر شهر های ایران ، بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه می دهند.

پارسا گیت همراه مطمئن امنیت شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید