گیت دزدگیر فروشگاهی RF در نوع تک برد و چند برد

گیت دزدگیر فروشگاهی RF در نوع تک برد و چند برد : گیت های فروشگاهی RF در دو نوع تک برد و جفت برد ( چند برد ) تولید می شوند که گیت فروشگاهی RF در نوع جفت برد ( جفت آنتن ) دارای دو برد مجزای فرستنده و گیرنده هستند که فرستنده (Transmitter ) و گیرنده ( Reciever ) می باشد که این توانایی را دارند که بین امواج ها تبادل همزمان برقرار کنند و سبب گیرایی سیستم های بین دو آنتن شده و آن ها را در یکجا متمرکز کرده و در محیط ها وفضاهایی که پر از نویز هستند مانع از این می شوند که نویز ( کنتور برق , هالوژن , لامپ نئون , سیم های افقی و عمودی , کولرهای گازی ) بر کارکرد سیستم ها شود .

گیت فروشگاهی RF تک آنتن (MONO )

این نوع از گیت ها همانگونه که از نام آن ها پیداست فقط با یک برد ادغام شده اند که به صورت فرستنده و گیرنده از گیرایی شعاعی تقریبا در فاصله ی تقریبی ۹۰ سانتی متری از آنتن هستند .

بیشتر بخوانید در : قیمت گیت فروشگاهی

این نوع از سیستم ها با انواع فرکانس ها که در یک نوع هستند تداخل ندارند , اما می توان این دسته از گیت ها را با فاصله های تعیین شده از یکدیگر در فروشگاه ها نصب کرد .

گیت دزدگیر فروشگاهی RF در نوع تک برد و چند برد

گیت دزدگیر فروشگاهی RF در نوع تک برد و چند برد

مجاورت و نزدیکی سیستم های جفت برد RF با سیستم تک برد ( MONO RF ) تا فواصل طولی ۲۰ متر سبب از کار افتادن گیت های تک برد شده و به همین سبب در مکان های تجاری مانند پاساژها استفاده از سیستم های دزدگیر فروشگاهی تک برد MONO پیشنهاد نمی شود . این نوع از سیستم ها چون از نویزپذیری بالاتری نیز برخوردارند در فروشگاه های کوچک با در نظر داشتن فواصل کم منابع نویز از خروجی های فروشگاه نیز , این گیت ها مناسب نیستند .

فواصل بین دو آنتن

فاصله ای که می توان برای دو آنتن در نظر گرفت تقریبا ۱۸۰ CM است . فرکانس های کاری دزدگیرهای فروشگاهی RF از ۲ تا ۱۰ مگاهرتز هستند که در بسیاری از کشورها این اندازه مگاهرتز به یک استاندارد تبدیل شده است . از سیستم RF برای نمایاندن انواع تک ها استفاده می شود . در بسیاری از موارد نیز آنتن های فرستنده و گیرنده در یک پایه در کنار هم قرار می گیرند , که به این سیستم ها , سیستم های تک پایه گفته می شود . که به صورت سیگنال جاروب یا پالس و یا ترکیبی از هر دوی آن ها عمل کند . سیستم هایی که تک آنتن و یا تک پایه هستند اکثرا برای فروشگاه های کوچک کاربرد دارند . این نوع از سیستم ها اکثرا با تگ های سخت کاربرد دارند و نوع برچسبی این نوع از مدل ها گران تر است و آنتن دهی ضعیفی نیز دارند به همین سبب کمتر می توانند تگ ها را شناسایی کنند .

تشخیص نویز از سگنال ها

برای شناسایی فرق بین امواج بازتابیده شده و نویز از تکنولوژی (DSP ) پردازش دیجیتال سیگنال استفاده می شود . این نوع از سیستم ها از خطای کمتری در آلارم صدا برخوردارند بنابراین خریداران زیادی را دارند . یکی از مهمترین سوال هایی که به ذهن مصرف کننده گان می رسد این است که چرا از این سیستم ها به صورت مخفی در فروشگاه ها استفاده نمی شود ؟ در پاسخ به این سوال مطرح شده باید گفت که امکان نصب این نو از سیستم ها وجود دارد ولی برای مخفی نگه داشتن باید از آنتن استفاده شود که وجود آنتن به صورت پایه سبب می شود که سرقت به آسانی از فروشگاه ها انجام شود .

راه ها و روش های زیادی برای به اجرا در آوردن یک سیستم RF  با در نظر داشتن فرکانس مورد استفاده در گیت های فروشگاهی RF وجود دارد . یک روش و ایده ی ابتدایی این است که از حلقه های مارپیچی که از آلومینیوم هستند بر روی کاغذ ایجاد کنیم که این ها نقش آنتن را بازی می کنند . در انتهای این آنتن ها یک دیود کوچک یا خازن مقاومتی به کار گذاشته شده است که تا امواج پاسخ به سیگنال آنتن را ارسال کنند .

جهت غیرفعال نمودن این برچسب ها به یک پالس قوی از RF نیازمندیم تا مدار RC و یا دیود را بسوزاند , تگی که در بین دو آنتن گذاشته شود اگر بسوزد دیگر هیچ پاسخی را ارسال نمی کند و در این صورت هیچ آلارمی به صدا در نمی آید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید