اطلاعات تجاری از عملکردهای انواع گیت فروشگاهی

اطلاعات تجاری از عملکردهای انواع گیت فروشگاهی , پارسا گیت : قبل از خرید یک دستگاه باید آگاهی های لازم را در مورد آن به دست آورید . آگاه بودن از نقاط قوت و ضعف دستگاه ها و همچنین شناسایی فنی محصولات تجاری و تنوع ظاهری آن دستگاه می تواند به یک خریدار دید بهتری بدهد .
به همین دلیل قبل از اینکه به جنبه های شبیه سازی انواع گیت فروشگاهی و تئوری های آن بپردازیم لازم دیدیم تا از عملکردهای گیت فروشگاهی و اطلاعات تکمیلی را ارائه دهیم .

تمامی اطلاعاتی که در این مقاله مطرح می شود از مغازه دارن و شرکت های معتبر که در زمینه ی گیت فروشگاهی فعالیت دارند به دست آمده است . در این مقاله می خواهیم قابلیت های انواع گیت فروشگاهی , نحوه ی نصب و نگهداری انواع گیت فروشگاهی , انواع لیبل و تگ بپردازیم .

اطلاعات تجاری از عملکردهای انواع گیت فروشگاهی

سیستم های دزدگیر گیت های فروشگاهی به طور کلی در دو مدل جفت آنتن و تک آنتن است . که همراه با حسگر دزدگیرها به نام لیبل دزدگیر و یا تک دزدگیر مورد استفاده قرار می گیرد . سیستم های جفت آنتن شامل یک برد گیرنده و یک برد فرستنده هستند . و سیستمی که تک آنتن است از یک برد برخوردار است که کار اصلی آن دریافت و ارسال است . در صورت مشاهده لیبل و یا تگ از طریق امواج ارسال شده توسط آنتن ها در امواج تغییراتی ایجاد می شود که فرستنده های سیستم ها با تجزیه و تحلیل کردن امواح متوجه حضور لیبل و تگ می شوند و وقتی جنسی از مغازه بدون اجازه برداشته شود ئر این صورت آلارام به صدا در می آید .
ذکر این نکته نیز الزامی است که بردهای الکترونیکی که اروپایی هستند بهتر از جنس چینی عملکرد دارد و از خصوصیاتی چون :

  • تنظیم کردن سرعت تشخیص تگ
  • از قابلیت تنظیم بین دو آنتن برخوردار است
  • محافظت منحصر به فرد و خاص یعنی محافظت از بردهای الکترونیک در برابر نوسانات شدید برق
  • فیلتراسیون کردن موج های مزاحم در محیط
  • بردهایی که جنس چینی دارند اکثرا از لحاظ فیلتراسیون موج مزاحم در محیط ضعیف عمل می کنند و از نقاط کور کاری برخوردارند .

تجارب عینی کارکرد آنتن ها

ممکن است در استفاده از آنتن های گیت فروشگاهی سوالاتی پیش آید که در این قسمت سعی کرده ایم به سوالاتی که احتمال دارد پیش آید پاسخ دهیم :

چه نوع دستگاهی چه تک پایه , دو پایه و یا سه پایه برای فروشگاه مناسب تر است ؟

برخی از مدل های متنوع انواع گیت فروشگاهی از این قابلیت برخوردارند که ۳ آنتن را تغذیه کنند . اما اگر بخواهیم یکی از دستگاه های تک پایه , دوپایه و سه پایه را انتخاب کنیم عوامل زیادی ممکن است که تاثیر گذار باشند .

اطلاعات تجاری از عملکردهای انواع گیت فروشگاهی

اطلاعات تجاری از عملکردهای انواع گیت فروشگاهی

دستگاه گیت monopedestal یا همان تک پایه به آن دسته از دستگاه هایی گفته می شوند که از یک آنتن برای محافظت خروجی برخوردار است و که این آنتن ها هم گیرنده و فرستنده ( transceiver) هستند . تصور رایج بر این است که از دستگاه های تک پایه برای حفاظت کردن از درگاه های خروجی که کوچک هستند نباید استفاده کرد . نکته دیگر در مورد آنتن های تک پایه این است که این دسته از آنتن ها دارای میدان فرستندگی و گیرندگی یکسانی هستند . و از امکان نویزگیری بیشتری به نسبت گیت دو آنتنه برخوردار است . و این امر نیز مسلم است که گیت های تک پایه به نسبت گیت دو پایه از دقت کمتری برخوردار است .

گیت تک پایه

از گیت های تک پایه بیشتر برای حفاظت کردن از درب های بزرگ استفاده می شود که هزینه ی کمتری دارند . گیت های تک پایه AM از این قابلیت برخوردارند که از فاصله ی ۱/۲ متری درب خروجی فروشگاه ها را کنترل کنند . اگر این گیت ها در درگاه فروشگاه نصب شوند می توانند فاصله ی ۲/۴ متر از درگاه خروجی را نیز کنترل کنند . البته اگر از تگ های قوی استفاده شود .

گیت دو پایه

دستگاه های گیت دوآنتن یا دوپایه (DUAL PEDESTAL ) به آن دسته از دستگاه هایی گفته می شود که از دو آنتن برای محافظت برخوردارند . به طور کلی در تمامی گیت ها یکی از آنتن ها گیرنده و دیگری فرستنده است . مسلم است که دقت یک گیت دوپایه به مراتب بیشتر از گیت یک پایه ( تک پایه ) است و از نویزپذیری کمتری نیز برخوردار است .
از دستگاه های گیت دوپایه برای حفاظت از اجناس و کالاهایی که بر روی آن ها لیبل یا تگ نصب شده است استفاده می گردد . اگر چنانچه برای حفاظت از کالاها از لیبل استفاده شود فاصله ای که برای نصب گیت های دوپایه استفاده می شود ۱/۳ متر است ولی اگر از تگ قوی استفاده شود این فاصله به ۲ متر نیز افزایش پیدا می کند .

گیت سه پایه

دستگاه گیت سه آنتن یا سه پایه به آن دسته از دستگاه هایی گفته می شود که از ۳ آنتن برای حفاظت از درب های خروجی برخوردار است . نحوه ی نصب این دسته از گیت ها در فروشگاه به این صورت است که یک آنتن فرستنده را در وسط درگاه نصب می کنند و و دو آنتن دیگر را در طرفین یعنی در فاصله ی ۱/۵ متری از آن نصب می کنند . که در این صورت می توان حداقل در حدود ۳ متر از درب خروجی از فروشگاه را از این طریق کنترل کرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید