موارد استفاده از دزدگیر فروشگاهی

موارد استفاده از  گیت و دزدگیر فروشگاهی : دزدگیر فروشگاهی یا همان گیت فروشگاهی یکی از تکنولوژی های نسل جدید در راستای جلوگیری از سرقت اجناس و کالا از فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد . برای نمونه می توان به فروشگاهی اشاره کرد که دزدگیر لباس یا گیت فروشگاهی را به لباس ها وصل کرده اند که اگر لباس از میان دزدگیر فروشگاهی به همراه همین دزدگیر فروشگاهی عبور کند دستگاه به آن واکنش نشان داده و آژیر آن به صدا درمی آید .

موارد استفاده از گیت و دزدگیر فروشگاهی

انواع مختلفی گیت فروشگاهی وجود دارد که سعی کرده ایم در این مطلب به طور مختصر و مفید هر یک از آن ها را معرفی نمائیم. دزدگیر پوشاک یا گیت فروشگاهی دو نوع فرکانس آکوستو مغناطیس ( AM ) و فرکانس رادیویی ( AM ) را دارا می باشد .تگ ها , از دیگر ملزومات گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی می باشد . با نصب کردن این تگ ها به محصولات فروشگاهی نقش عمده ای در جلوگیری از خروج این محصولات بدون هماهنگی از فروشگاه را دارند .

از دیگر تجهیزاتی که در دزدگیر پوشاک یا گیت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد , لیبل های امنیتی گیت ها می باشند . کاربرد این لیبل های همانند تگ های فروشگاهی می باشد اما با این حال این تفاوت را نمی توان کتمان کرد . که شکل برچسب و یکبارمصرف بودن آن می باشد . از مگنت و یا جدا کننده برای جدا کردن تگ ها از محصولات فروشگاهی استفاده می کنند . همچنین از دستگاه های خنثی کننده در راستای غیر فعال کردن لیبل ها از محصولات فروشگاهی استفاده می کنند .

انواع مختلف گیت فروشگاهی یا ( دزدگیر لباس )

  •  مغناطیس هارمونیک , یکی از معروف ترین گیت های فروشگاهی می باشد .
  • آکوستو مغناطیس
  • رادیو فرکانس
  •  مایکرو ویو
  • سیستم های نظارت تصویری

تگ های دزدگیر فروشگاهی ( دزدگیر لباس ) EM

این نوع تگ ها که دارای نوار های فلزی به همراه مواد فرومغناطیسی می باشند . طرز کارکرد این نوع دزدگیر لباس ( گیت فروشگاهی ) به صورتی است که از مجموع و یا تفاوت سیگنال های ایجاد شده توسط جواب مغناطیسی غیر خطی بدست می آیند .

نوع دیگری از سیستم های دزدگیر پوشاک , دزدگیرفروشگاهی آکوستو مغناطیس ( AM ) می باشد که کارایی بهتری با فرکانس ۵۸ کیلوهرتز را داراست .

برچسب های امنیتی دزدگیر لباس آکوستو مغناطیس ( AM ) که برجسته می باشند و مصرف آن برای مدیران فروشگاه های کتاب فروشی مناسب نبوده و کلا استفاده نمی باشد .این نوع لیبل ها که در برخی موارد مانند فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و همین طور داروخانه ها کاربرد مناسب تری دارند.

برای ساخت لیبل امنیتی دزدگیر لباس ( دزدگیر فروشگاهی ) به کمک دو نوار که با جنس های فرو مغناطیسی فلزی آموروف و فلز مغناطیسی نیمه سخت استفاده شده است .

دزدگیر پوشاک ( دزدگیر فروشگاهی ) RF در اصطلاح همان رادیو فرکانس است که مدلی دیگر از سیستم گیت فروشگاهی است که از فرکانس ۱٫۷۵ مگا هرتز تا ۱۰٫۲ مگا هرتز موجود است . نیاز به توضیح است که پرکاربردترین و کاربردی ترین فرکانس این نوع دزدگیر فروشگاهی , فرکانس ۸٫۲ می باشد .

رایجترین برچسب دزدگیر فروشگاهی ( گیت فروشگاهی ) نیز برچسب یا همان لیبل RF و AM می باشند که موارد استفاده آن بستگی به صنف کاری فروشگاه های مورد نظر استفاده می شود .

اگر بخواهیم از دید امنیتی به گیت فروشگاهی توجه کنیم می توان به این باور رسید که گیت فروشگاهی ( دزدگیر فروشگاهی ) یکی از بهترین مجموعه ی عواملی که باعث کاهش دزدی و سرقت شده است گیت فروشگاهی است .

برای نصب تگ و لیبل روی اجناس که اصلی ترین مسئله در نصب گیت فروشگاهی ( دزدگیر لباس ) است باید دقت کافی انجام شود . این موضوع باید خیلی مورد توجه قرار داده شود . هر چقدر در نصب لیبل ها دقت شود امکان دزدی و سرقت نیز پایین می آید زیرا اگر لیبل های امنیتی به دور از چشم مشتریان باشد , امکان مخدوش یا غیرفعال کردن آن توسط سارقان کم تر می شود .

گیت فروشگاهی ( دزدگیر لباس ) به دلیل بالا بردن امنیت فروشگاه باعث افزایش سود فروشگاه داران می شود و هزینه ای که برای خرید گیت فروشگاهی شده است نیز توسط بالا بردن سود فروشگاه ( جلوگیری از سرقت به وسیله دزدگیر لباس ) نیز جبران می شود .

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در کنار تگ ها و لیبل های دزدگیر فروشگاهی ( دزدگیر لباس ) خنثی کننده یا جداکننده لیبل ها از لباس می باشد که برای جدا نمودن از تگ ها و خنثی کردن لیبل های امنیتی گیت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد .

قابل تذکر است که یکی از تنهاترین لیبل های امنیتی مربوط به گیت فروشگاهی EM هستند که میتوان آنها را فعال و غیر فعال کرد و یکبار مصرف نیستند . این دسته از گیت ها EM خاصیتی می باشند که دیگر دزدگیر های لباس ندارند .

در هنگام نصب گیت فروشگاهی ( دزدگیر لباس ) به دقت باید توجه شود که حد اندازه ی مشخص شده در میان پایه های آنتن دزدگیر پوشاک و تگ های درون فروشگاه باید به گونه ای قرار داده شود که باعث نزدیکی بیش از حد تگ ها به گیت نشود , در صورت رعایت نشدن بوق کاذب بر روی دستگاه ایجاد خواهد شد .

یکی از دیگر نکات قابل توجه در هنگام نصب گیت فروشگاهی ( دزدگیر لباس ) دقت در فرکانس های دستگاه های هم جوار فروشگاهی می باشد اگر در هنگام نصب به این نکته توجه نشود فرکانس فروشگاه های کناری می تواند باعث تداخل در فرکانس با دستگاه شما و همچنین نویز بر روی گیت فروشگاهی شما شود .

به علاوه عامل های دیگری نیز می تواند برروی عملکرد گیت فروشگاهی ( دزدگیر فروشگاهی ) در حال نصب تاثیر به سزایی گذارند . باعث نویز نیز شوند . به نمونه هایی از این عوامل اشاره شده است که یکی از آنها کلید مینیاتوری , لانپ های اس ام دی و هالوژن , برق ای فشار قوی فروشگاه , درب اتوماتیک و …… می توات اشاره کرد . در هنگام نصب گیت فروشگاهی باید به موارد تا حد توان دقت کرد .

در آخر مطلب نیاز به توضیح است که باید در زمان نصب گیت فروشگاهی ( دزدگیر لباس ) باید به نوع شرایط کاری که قرار است در ان گیت فروشگاهی نصب شود و شرلیط بیرونی و درونی و توان مالی مورد توجه قرار داده شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید