گیت فروشگاهی چیست ؟

گیت فروشگاهی چیست ؟ دزدگیر مغازه یا همان گیت فروشگاهی به دستگاهی گفته می شود که جهت حفاظت از فروشگاه ها در خروجی مغازه ها نصب می شود و از طریق این سیستم فروشنده از خروج غیر مجاز اجناس از فروشگاه اطلاع پیدا می کند . امروزه تقریبا تمامی فروشگاه ها از این سیستم استفاده می کنند تا امنیت را در فروشگاه خود ایجاد کنند . فروشگاه هایی که مجهز به سیستم دزدگیر فروشگاهی هستند مجهز به قطعات پلاستیکی و یا کاغذ کوچک بر روی اجناس و کالاهای فروشگاه هستند که این نوع از قطعات را تگ یا لیبل می نامند .

در پاسخ به سوال دزدگیر فروشگاهی چیست ؟ باید گفت این ابزار امنیتی در مدل ها و انواع مختلفی ساخته می شود و بسته به تکنولوژی ساخت آن ها می توانند فواصل مختلفی را پوشش دهند . اگردقت کرده باشید وقتی وارد بعضی از فروشگاه ها می شوید بعضی از گیت ها با فاصله ی کمتری نسبت به یکدیگر نصب شده اند و برخی از این سیستم ها نیز فاصله ی بیشتری از هم دارند .

گیت فروشگاهی چیست ؟
دزدیگر فروشگاهی از دو قسمت عمده تشکیل شده است دستگاه RFID ( تبادل اطلاعات ) و دیگری تگ ها که به اجناس و کالاها می چسبند . وقتی مشتری بخواهد از فروشگاه خارج شود یعنی در زمان خروج از جلوی دزدیگر فروشگاهی رد شود دستگاه اطلاعات را می خواند و در صورت نیاز هشدار می دهد . به همین دلیل است که فروشندگان باید بعد از فروش جنس تگ آن را غیر فعال کنند تا در زمان خروج از فروشگاه آلارم به صدا در نیاید چون امکان دارد برخی از مشتریان از این امر دلخور شوند .

عملکرد گیت فروشگاهی

سیستم های گیت ضد سرقت  از دو قسمت گیت فروشگاهی و تگ تشکیل شده اند . تکنولوژی RFID ( Radio Frequency Identification ) که نقش اصلی آن تبادل فرکانس های و امواج رادیویی است که به بارکد ها , تراشه ها , تگ ها اشاره می کند . این تکنولوژی rfid سبب شده است که استفاده از گیت های فروشگاهی در فروشگاه ها رواج پیدا کند . امروزه بخش اعظمی از مغازه ها , فروشگاه ها و بخش های تجاری و اداری از این نوع از سیستم ها استفاده می کنند . البته استفاده از گیت فروشگاهی فقط محدود به کارهای تجاری و فروشگاه ها نیست در بخش های کنترل دسترسی و امنیتی نیز از گیت فروشگاهی استفاده می شود .

اصلی ترین کار گیت فروشگاهی تبادل اطلاعات بین دستگاه های الکترونیکی و تگ است . به این طریق که زمانی که تگ ها در محدوده ی فرکانس رادیویی تگ ها قرار می گیرند , دستگاه این توانایی ر ادارد که آن را تشخیص داده و بعد از آن اعلان هشدار می کند . در یک عبارت کلی گیت فروشگاهی نوعی کنترل دسترسی است که می تواند از دسترسی تگ ها به محیط های خارج از مغازه ها و فروشگاه ها را جلوگیری کند .

گیت فروشگاهی چیست ؟

فرض کنید وارد فروشگاهی می شوید که در آن از سیستم گیت فروشگاهی استفاده شده است استفاده از این سیستم به این صورت است که در دو قسمت یا دو طرف ورودی آن ها از دو صفحه ی پهن که اکثرا به رنگ سیاه است استفاده شده است که به نام دزدگیر عمومیت دارد . هر دو صفحه ی پهن همیشه در حال تبادل امواج و اطلاعات رادیویی هستند و می توانند وسایل و ابزار الکترونیکی محدوه ی فرکانسی را تشخیص دهند . اگر به هر دلیلی تگ rfid از روی اجناس برداشته نشود توسط افراد و مشتری در محدوده ی دو دستگاه قرار می گیرد و در این صورت است که گیت فروشگاهی از خود عکس العمل نشان می دهد .

گیت فروشگاهی چیست  ؟ این گیت ها با توجه به امواج مغناطیسی یا رادیویی می توانند ارتباط برقرار کنند . و از طریق آن می توانند لیبل ها و تک ها را تشخیص دهند و شناسایی کنند . در یک عبارت کلی امروزه وجود گیت فروشگاهی برای هر فروشگاهی الزامی است و وجود آن امنیت فروشگاه را بالاتر می برد حتی اگر این سیستم راه اندازی نشده باشد ولی در فروشگاه موجود باشد جلوی وسوسه ی افراد سودجو را می گیرد .

مجموعه شرکت کوشا الکترونیک اکباتان نماینده ی فروش انواع گیت های فروشگاهی , تعمیر و نصب و .. است که آماده ی ارائه خدمات خود به مشتریان عزیز است . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .