راهنمای خرید انواع گیت فروشگاهی مناسب با فروشگاه

راهنمای خرید انواع گیت فروشگاهی مناسب با فروشگاه :  در این مقاله سعی داریم تا به تعریف دزدگیر فروشگاهی یا همان گیت فروشگاهی بپردازیم و در ادامه ی مقاله به راهنمایی خرید گیت های مناسب با محصولات مورد فروش در فروشگاه بپردازیم .
گیت های فروشگاهی هوشمند هستند و به عنوان آنتنی در خروجی مغازه ها نصب شده اند که به فروشندگان کمک می کنند تا بتوانند در مغازه با خیالی راحت به کار خود شمغول شوند یعنی اگر فردی بدون تسویه حساب از فروشگاه خارج شود چون گیت به کالاهای فروشگاه نصب شده است در خروجی گیت ها هشدار می دهند و فروشنده و نگهبان را از این امر مطلع می سازند . اما تگ ها نیز در دو نوع مختلف یعنی تگ سخت و تگ نرم هستند . حال می خواهیم به تعریف مختصری از تگ های سخت و نرم بپردازیم .

انواع تگ

تگ سخت

جنس این دسته از تگ ها پلاستیک است که در انواع مختلفی وجود دارند اعم از صدفی , گلفی و مستطیلی . که بعد از اینکه از کالا و جنس خارج شدند می توان دوباره آن ها را به جنس دیگر نصب کرد به عبارتی از قابلیت استفاده ی مجدد برخوردارند .

تگ نرم

اما تگ نرم به صورت لیبل و برچسب هستند که بر روی اتجناس فروشگاه چسبانده می شوند و بعد از اینکه کالا به فروش رسید توسط فروشنده خنثی می شود و از قابلیت استفاده ی مجدد برخوردار نیست .

راهنمای خرید انواع گیت فروشگاهی مناسب با فروشگاه

راهنمای خرید انواع گیت فروشگاهی مناسب با فروشگاه

راهنمای خرید انواع گیت فروشگاهی مناسب با فروشگاه

یکی از نیازهای اصلی تمامی فروشگاه ها در سراسر دنیا گیت است که امروزه همراه با دوربین های مدار بسته در فروشگاه ها وجود دارند و مورد استفاده قرار می گیرند . گیت های از سیستم های مختلفی چون گیت AM , گیت EM , گیت RF که از پرکاربردترین و معروفترین آن ها می توان به گیت فروشگاهی RF اشاره کرد که از قیمت مناسب تری نیز برخوردار است . چیدمان آنتن نیز در نصب یک گیت فروشگاهی و عملکرد گیت تاثیر دارد یعنی باید به این نکته توجه کرد که حداکثر فاصله برای دو آنتن از یکدیگر ۱۸ CM است که اگر فاصله از هم کم باشد احتمال خطا در آن کم می شود .
گیت فروشگاهی AM به نسبت RF گرانتر است و اکثرا در فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و از خطای کمتری نیز برخوردار است . نصب آن ها به صورت نرم افزاری اجرا می شود .

تکنولوژی سیستم گیت فروشگاهی

سیستم RF

این دسته از گیت ها بر اساس امواج های رادیوییدر فرکانس مختلف کارکرد دارند که این رنج های فرکانسی عبارت است از : ۱٫۹۵ مگاهرتز الی ۱۰٫۲ مگاهرتز . همچنین سیستم گیت RF در شکل تک آنتن و جفت انتن موجود هستند . وقتی که در حالت جفت آنتن کار می کنند در هر قسمت از بدنه های آنتن یک برد به کار گذاشته شده است که یک برد آن به عنوان فرستنده و برد دیگر به عنوان گیرنده عمل می کنند .
اما وقتی به صورت تک آنتن کار می کند به این طریق است که وقتی هر دو برد یعنی هم گیرنده و هم فرستنده با یکدیگر ترکیب شوند در این صورت در یک آنتن قرار می گیرند که به این نوع از حالت ها تک آنتن یا همان (MON0 )گفته می شود .

سیستم AM

در این نوع از گیت ها اکثرا از امواجی که دامنه های آن در حدود ۵۸ کیلوهرتز است استفاده می گردد . سیستم AM از عملکرد بهتری برخوردار است چون این نوع از گیت ها این توانایی را دارند که از خروجی های عریض تر نیز محافظت کنند .همچنین سرعت بالای کار در آن ها سبب شده است که به یکی از محبوبترین سیستم ها معروف شود . قیمت این نوع از گیت ها به نسبت بالاتر از گیت فروشگاهی RF است . اکثرا از این نوع از سیستم ها در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای که توانایی پدارخت قیمت آن را دارند استفاده می شود .
این دسته از گیت ها نیز به صورت دو آنتن و سه آنتن موجود هستند . از مهمترین مزیت های گیت AM به نسبت RF این است که در نزدیکی با فلزات عملکرد مناسبتری از خود به نمایش می گذارد .

سیستم EM

از این نوع از گیت ها اکثرا در کتابخانه ها و خرده فروشی ها استفاده می شود . در این سیستم الکترومغناطیسی تکه فلزی که با لایه هایی از نوار چسب به اجناس و کالاها وصل می شود و اصلی ترین کار را انجام می دهند . می توان این نوارها را به آسانی با اسکنر که از میدان های مغناطیسی برخوردار است جدا کرد یعنی به عبارتی غیرفال نمود . مهمترین مزیت این نوع از نوارها این است که می توان بعد از غیرفعال سازی مجددا آن ها را فعال کرد و مورد استفاده قرار داد . آنتن های این نوع از گیت ها بزرگتر هستند و بیشترین فاصله آن ها یعنی فواصل بین دو آنتن با یکدیگر حداکثر ۸۰ سانتی متر است . ولی چون از فرکانس پایین تری برخوردارند, دستگاه مغناطیسی را می توان به طور مستقیم به کالاها و اجسام فلزی وصل نمود .
این نوع از سیستم ها نیز به صورت دو آنتن و سه انتن وجود دارند . قیمت سیستم EM خیلی بالاتر از دیگر سیستم هاست و همچنین نوارمغناطیسی این نوع از گیت ها هزینه ی بالاتری را برمی دارد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید