دزدگیر و گیت فروشگاهی فرش و قالی و قالیچه و گلیم

دزدگیر و گیت فروشگاهی فرش و قالی و قالیچه و گلیم : امروزه گیت های فروشگاهی یا دزدگیر از جمله سیستم های هستند که به منظور پیشگیری از سرقت در مغازه های مختلف و فروشگاه های متفاوت از جمله لباس و پوشاک،فرش و قالی، قالیچه و گلیم، پلاسکو، کتاب فروشی و…. مورد استفاده قرار میگیرد. و به شکل جفت آنتن یا تک آنتن نصب می گردند. با استفاده از گیت های فروشگاهی شما می توانید این اطمینان را در خودتان به وجود بیاورید. که فروشگاه تان را از سارقان و دزدها در امان نگه داشته اید. امروزه گیت های فروشگاهی می توانند به عنوان بهترین گزینه در افزایش امنیت برای شما محسوب شوند. و در کنار سیستم های دیگری نظیر دوربین مداربسته می توانند تاثیرات بسیار زیادی را در عدم پیشگیری از سرقت و افزایش امنیت برای شما به همراه بیاورند.

اگر می خواهید از سرقت جلوگیری کنید و همچنین امنیت را در فروشگاه تان بالا ببرید از گیت فروشگاهی برای فروشگاه تان استفاده کنید. گیت های فروشگاهی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی انواع گیت فروشگاهی و موارد استفاده از آن ها

بصورت کلی سه نمونه گیت فروشگاهی گاندو اعم از RF و AM و EM داشته ایم که شما با استفاده از نوع کالایی که به فروش می رسانید میتوانید گیت فروشگاهی تان را انتخاب کنید و از تگ مناسب استفاده نمایید. تگ ها شامل نمونه‌هایی مخصوص کتاب یا لباس و… هستند. البته برای انتخاب تعداد آنتن باید به عرض درب فروشگاه نیز دقت کنید و هر چقدر که عرض درب فروشگاه شما بیشتر باشد. نیاز به تعداد آنتن بیشتری نیز خواهید داشت. در واقع آنتن ها همان دستگاه‌های بلندی هستند. که در ابتدای درب فروشگاه نصب می گردند.

گیت فروشگاهی فرش و قالی و قالیچه و گلیم

در صورتی که تگ شبیه به برچسب باشد شما به یک تگ کش نیز نیاز داشته اید. به بیانی ساده تگ کش به شما کمک می کند تا تگ مورد نظر سوزانده شود. در زمان خروج مشتری پس از خرید آلارم به صدا در نیاید. و اگر تگ از نمونه‌های سخت باشد به منظور جداسازی آن به مگنت یا جداکننده نیاز خواهید داشت. این دستگاه ها به فروشنده کمک می کند تا پس از خرید کالا توسط مشتری به منظور جداسازی تگ از آن به راحتی این کار انجام شود.

عملکرد گیت فروشگاهی به این شیوه است که آنتن اصلی در کنار درب خروجی فروشگاه قرار می گیرد. به واسطه این آنتن‌ها میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود که دارای فرکانس معینی می باشد. با عبور تگ و لیبل با فرکانس شبیه به آن آلارمهای دستگاه شروع به ایجاد هشدار می نمایند. با توجه به نوع کاربرد و فرکانس سیستم گیت و دزدگیر فروشگاهی به سه گروه معرفی شده تقسیم بندی می گردند.

گیت فروشگاهی RF برای گلیم و قالی و فرش

گیت های فروشگاهی RF در فرکانس‌های متفاوتی نظیر ۸.۲ و ۳.۲۵ و ۱.۹۵ و ۴.۷۵ و ۱۰.۲ مگاهرتز می باشند که فرکانس ۸.۲ مگاهرتز به عنوان رایج ترین آنها به شمار می رود. این نمونه از گیت فروشگاهی نسبت به نمونه های دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار است. چرا که دارای قیمت مناسبی بوده و همچنین انعطاف پذیری بالای لیبل آن و صاف بودن آن سبب می‌شود تا برای کالاهای مختلف مثل کتاب نیز قابل استفاده باشند.

یک نکته در خصوص استفاده از این نوع گیت فروشگاهی باید در نظر داشته باشید که می‌توانند با سیستم های مجاور با فرکانس مشابه امکان تداخل برای آنها وجود داشته باشد.

اصلی ترین مورد استفاده از سیستمهای آر اف برای لوازم تحریر فروشی ها و کتاب فروشی می باشد چون انعطاف پذیری بالایی دارند. و همچنین ضخامت کم برای آنها وجود دارد و می‌توانند در درون جلد کتاب قرار بگیرند و البته عدم جدا کردن لیبل از محصول به عنوان یکی دیگر از مواردی است که برای گیت های فروشگاهی آر اف مطرح می شود.

نقاط قوت گیت فروشگاهی rf به استفاده از تگ و لیبل اشاره می‌کند و همچنین لیبل و برچسب ها به دلیل چسبندگی عالی بر روی کالاها در کنار کارکرد بسیار عالی سیستم‌های rf از ویژگی‌های این گیت فروشگاهی می باشد. همانطور که اشاره نموده ایم این نمونه گیت های فروشگاهی برای محصولات مختلفی قابل استفاده هستند و حتی برخی از فروشندگان به شیوه های مختلف این سیستم را برای فرش، قالی و قالیچه و گلیم استفاده می کنند اما به منظور استفاده صحیح و اصولی هر نوع سیستم و گیت فروشگاهی باید پس از بررسی دقیق کارشناس و متخصص در این زمینه برای انتخاب نوع گیت فروشگاهی اقدام کرد.

گیت فروشگاهی AM برای فرش

این نمونه گیت های فروشگاهی برخلاف گیت های rf می باشند تنها با فرکانس ۵۸ کیلو هرتز عمل می کنند. به صورت کلی گیت فروشگاهی am دارای یک آنتن فرستنده و یک آنتن گیرنده می‌باشند که در جلوی درب فروشگاه قرار می‌گیرد و در صورت رد شدن تگ با فرکانس ۵۸ کیلو هرتز هشدار و آلارم دستگاه شروع به صدا خواهد نمود.

کارکرد این نمونه گیت ها موجب می شود تا بتوان فاصله تشخیص بالاتری ایجاد شود. البته برای فروشگاه‌های بزرگ نیز می توان از گیت فروشگاهی am استفاده کرد و نسبت به دیگر گیتها دارای سرعت تشخیص بالاتری بوده و این مورد به عنوان مزیت محسوب می شود و البته دارای قیمت بالاتری نسبت به سیستمهای دیگر است.

موارد اصلی استفاده از این گیتها در داروخانه ها و لوازم ارایشی ها است ولی برای لوازم تحریر و کتابفروشی مناسب نیستند چون برچسب های نسبتا برجسته ای دارند. در فروشگاه های بزرگی که محصولات مختلفی دارند می توان از دو سیستم گیت RF و AM استفاده کرد. همانطور که اشاره کرده ایم برای فروشگاه های فروش فرش و قالی گاهی در کنار سیستم RF از AM نیز استفاده میگردد.

گیت فروشگاهی EM برای قالی و قالیچه

فرکانس این نمونه گیت معمولا از یک تا هزار هرتز است. همانند سیستم های دیگر در گیت فروشگاهیEM یک فرستنده و گیرنده وجود دارد. آلارم دستگاه با عبور تگ و لیبل با فرکانس مشابه شروع به صدا خواهد کرد.

استفاده از گیت فروشگاهی am یک مزیت مهم دارد که برای کالاهای فلزی و شبه فلزی می توان مورد استفاده قرار گرفت و به همین جهت در ساعت فروشی ها و طلا فروشی ها یا فروشگاه های جواهرات می توانند گزینه خوبی محسوب شوند.