دستگاه بارکد خوان , بارکد اسکنر

دستگاه بارکدخوان , بارکد اسکنر : دستگاه های بارکد خوان یک تکنولوژی به روز است که این توانایی را دارد که بارکدهایی که روی محصولات چاپ می شوند را بخواند . این نوع از تکنولوژی ها از دستگاه های مختلفی اعم از سنسور , لنز و منبع نوری تشکیل شده است که هدف اصلی آن تبدیل اشعه ی نوری به داده ی الکترونیکی است که معمولا در کنار صندوق های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد . اکثر بارکدخوان ها دارای یک مدار رمزگشای هستند که به عمل تحلیل کردن تصویر داده بارکدها می پردازند .

ویژگی های دستگاه بارکد اسکنر

بارکد اسکنر یا بارکدخوان این ویژگی خاص را دارد که خطوط بارکدها را به اعداد و حروف تبدیل کند . داده ها اکثرا از طریق USB و یا پورت های سریالی و یا از طریق پارالل ها به کامپیوترها ارسال می شوند . و در داخل محیط ها و برنامه های Excel , word , office , notepad و .. می توانند تخلیه گردند .

دستگاه های بارکد خوان وظیفه دارند تا پرتوهای نور را به سمت خطوط بارکد ها منعکس کنند و آن را اندازه گیری نمایند . اسکنر ها انرژی نور را تبدیل به انرژی الکتریکی کرده و برای تبدیل کردن این نوع از انرژی ها به داده باید بخش کدگذاری انجام گیرد و از این طریق به کامپیوتر منتقل می شود . بارکد اسکنرها شامل دگمه ای هستند که با فشردن آن ها بارکدهایی که چاپ شده اند را می توان خواند . این نوع از دستگاه ها دارای پایه ای هستند که اگر دستگاه را بر روی پایه قرار دهیم و حالت های اتوماتیک را انتخاب کنیم , دستگاه می تواند بارکدها را بخواند .

دستگاه بارکد خوان , بارکد اسکنر

دستگاه بارکد خوان , بارکد اسکنر

انواع دستگاه بارکد خوان

بارکد خوان سیمی

بارکد ریدرها یا همان بارکد خوان سیمی نوعی دستگاه است که از طریق usb به کامپیوتر متصل می گردد و این توانایی را دارد که بارکدها را بخواند . بارکد اسکنر قابلیت قرائت بارکد دو بعدی و بارکد خطی را دارد .

بارکد بدون سیم ( وایرلس )

بارکد خوان بی سیم یا همان وایرلس , نوعی از بارکدخوان ها هستند که کابل ندارند یعنی دارای حافظه ی داخلی هستند و این توانایی را دارند که می توانند در دو حالت offline و online بارکد ها را بخوانند .

 

پارسا گیت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید