انواع صندوق های مکانیزه فروشگاهی

انواع صندوق های مکانیزه فروشگاهی : در این مقاله سعی داریم که انواع صندوق فروشگاهی و یا صندوق مکانیزه فروشگاهی را شرح دهیم . و در ادامه به شرح مختصری از هر کدام می پردازیم .

انواع صندوق های مکانیزه فروشگاهی

صندوق فروشگاهی کلاسیک (classic pos)

با پیشرفت تکنولوژی و با ورود کامپیوترها نسل جدیدی از صندوق های فروشگاهی که به آن ها صندوق فروشگاهی کلاسیک نیز گفته می شود به وجود آمد . این نوع از صندوق های مکانیزه در واقع نوعی از کامپیوترهای پیشرفته هستند که در طراحی آن ها تمامی قطعه های سخت افزاری جمع و جور به صورت یک نوع سیستم پیشرفته در کنار هم قرار گیرند . در این مدل از صندوق ها امکان نصب سیستم عامل ویندوز وجود دارد . و از این طریق می توان به دیگر دستگاه های جانبی چون نمایشگر مشتری , صفحه کلید , بارکد خوان و .. نیز دسترسی داشت .

این دسته از صندوق های فروشگاهی از صفحه نمایش ۱۰ اینچی – ۱۵ اینچی , دارای کشوهای پول , کیس مسطح , کیبورد , دارای چاپگرهای صدور فیش , نمایشگر مشتری تشکیل شده اند . چون در این نوع از کامپیوترها از قطعات سخت افزاری استفاده شده است احتمال وجود مشکلات کامپیوترهای شخصی در این نوع از دستگاه ها وجود دارد . زیرا در محیط های خدماتی و تجاری وجود عوامل مخرب چون نوسانات برقی , گرد و خاک , احتمال وارد شدن ضربه , وجود دمای متغییر در محیط و .. و در ضمن چون از این دستگاه ها استفاده های زیاد و طولانی مدتی می شود سبب می شود که به سیستم ها فشار زیادی وارد شود . این نوع از صندوق ها کاربردهای زیادی دارند از جمله می توان از آن ها در فروشگاه های کوچک و خرده فروشی ها , سوپرمارکت ها و .. استفاده کرد .

صندوق فروشگاهی لمسی touch pos

نسل جدیدی از صندوق های مکانیزه فروشگاهی به وجود آمده اند که touch pos نام دارند . این دستگاه ها از جدیدترین سیستم ها هستند که با توجه به تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده اند . در طراحی این سیستم ها از قطعات سخت افزاری صنعتی استفاده شده است . همچنین خریدارانی که در حوزه ی تجاری و صنعتی فعالیت می کنند می توانند سفارش دهند تا بدنه و نوع سیستم به چه طرزی باشد تا بتوان آن را در طول ۲۴ ساعت از شبانه روز و ۷ روز در هفته بدون هیچ گونه خرابی و توقف استفاده کرد . از ویژگی های مهم این سیستم ها می توان به صفحه نمایش لمسی و یا امکان اتصال به دیگر دستگاه های جانبی اشاره کرد .

انواع صندوق های مکانیزه فروشگاهی

در این سیستم ها می توان سیستم عامل ویندوز و دیگر برنامه ها و نرم افزارهای کاربردی را نصب کرد . چون در طراحی آن ها از درگاه های متعدد استفاده شده است بنابراین امکان اتصال به دیگر دستگاه های جانبی چون صفحه کلید ] کشوی پول , چاپگر صدور فیش , نمایشگرهای مشتری و … وجود دارد . به دلیل پیشرفت تکنولوژی هر روز مدل ها و نمونه های جدیدی به بازار عرضه می شود . پس بهترین انتخاب این است که سیستمی را انتخاب کنید که به کارتان بیاید یعنی متناسب با کارکرد فروشگاهتان باشد . زیرا سبب می شود هم در هزینه صرفه جویی شود و هم در صورت امکان سیستم ها را جایگزین یکدیگر کرد و هیچ گونه توقفی در فروش به وجود نیاید . از مهمترین ویژگی یک صندوق فروشگاهی امکان متص شدن به شبکه است .
تاچ پوز چون از صفحات لمسی صنعتی استفاده می کند بنابراین در آن نیازی به ماوس و صفحه کلید نیست و فضای کمتری را اشغال می کنند و می تواند از امکاناتی

چون نمایشگر مشتری دو خط , و دیگر کارتخوان ها اعم از مغناطیسی , شبکه بی سیم و مهمتر از همه تشخیص اثر انگشت برخوردار باشد . این نوع از سیتم ها به کار تجاری و خدماتی می آیند و یکی از مهمترین اجزای استانداردها همین واحدهای خدماتی و تجاری است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید