اساس کار سیستم های rf

اساس کار گیت فروشگاهی و سیستم های RF : این سیستم در واقع بر روی یک مدار LC تنظیم شده است. نحوی ساخت تگ های سخت در گذشته به این شکل بود که این تگ ها از القاگرهای مسی و اتصال آن به یک خازن ساخته می شدند و سپس در محفظه ای پلاستیکی قرار داده می شدند که این نوع تگ در فروشگاه های بسیاری امروزه استفاده می شود و معمولا به تگ سخت شناخته می شوند.

اساس کار سیستم های rf

اما در نسخه جدید این سیستم تغییراتی را اعمال کردند به این صورت که با ایجاد یک سیم پیچ برجسته در وسط دو فویل یک برچسب تشکیل می شود معمولا جنس این فویل ها هر طرف با هم متفاوت است. یکی از این فویل ها آلمینیومی وروی دیگر از جنس پلی اتیلن است.

دزدگیر فروشگاهی بر اساس سیستم RF کار می کنند و محدوده فرکانسی در این سیستم بین ۲ تا ۱۰ مگاهرتز است. سیستم RF دارای دو حالت است حالت اول به صورت تک آنتن و حالت دوم به صورت دو آنتن می باشد.

گفتیم که اين سيستم ها بر پايه امواج راديويي و در رنج هاي فرکانسي مختلفی کار می کنند. این انتن فرستنده به طور متناوب امواج الکترو مغناطیسی در محدوده امواج رادیویی با طول موج بالا و فرکانس ۸٫۲ مگاهرتز تولید می کند. در صورت قرار گیری تگ در نزدیکی آن القای مغناطیسی در مدار lc ایجاد می شود اگر مقدار میدان مغناطیسی متناوب با مقدار تشدید مغناطیسی lc برابر باشد موجب ایجاد یک نوسان سمپاتیک می شود؛ که باعث ایجاد جریان در مدار تگ می شود که این خلاف میدان مغناطیسی متناوب است که باعث تضعیف میدان مغناطیسی متناوب بیرونی می شود.

بیشتر بخوانید : گیت فروشگاهی

که در نتیجه باعث افت ولتاژ قابل توجهی شده که باعث ضعیف شدن میدان مغناطیسی بیرونی می شود. این تغییرات به وسیله سیم پیچ گیرنده شناسایی می شود و با تغییر وضعیت موجب سیستم هشدار می دهد.

برای اینکه تگ را از روی لباس جدا کنند و این سیستم را از کار بیندازند پس از پرداخت هزینه و ثبت در صندوق، صندوقدار فروشگاه با استفاده از مگنت (اعمال یک میدان مغناطیسی که خارج از تحمل تگ است تگ را غیر فعال می کند) این گت های مخصوص لباس مجدد فعال می شود و امکان استفاده را دارد. در گت های نرم باید بگوییم که ولتاژی که در میدان مغناطیسی بر خازن ها وارد می شود موجب از کار افتادن تگ ها می شود. با این روش گت دیگر مجدد فعال نمی شود و کاربردی ندارد که این روش غیر فعال کردن مخصوص گت های لیبلی مخصوص کتاب است.

بیشتر بخوانید : لیبل و تگ لباس

در سیستم های Radio Frequency که برای فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد برای تولید میدان مغناطیسی متناوب در حد فاصل ۲ آنتن با هم یعنی ناحیه ی میان آنتن های نصب شده ی فروشگاه با هم بهتر است که آنتن های نصب شده دارای قاب بزرگ با ستون های یک تکه باشند در داخل قاب ها سیم پیچ ها قرار گرفته اند.
فاصله بین گیت ها باهم یعنی گیت های گیرنده و فرستنده باهم بهتر است که بیشتر از ۲ متر نباشد. در بیشتر مواقع جنس کالا بر روی نرخ کشف تاثیر می گذارد برای مثال اجناسی که در آن فلز بکار رفته باشد تاثیر منفی را بر فرکانس تشدید تگ ها می گذارد که همین علت پایین آمدن نرخ کشف در این روش می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید